Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Boznańska : non finito [Książka mówiona]

Tytuł :
Boznańska : non finito [Książka mówiona]
Autorzy :
Kuźniak, Angelika (1974- )
Temat :
Boznańska, Olga (1865-1940)
Malarze polscy
Malarstwo polskie
Polacy za granicą
Kraków (woj. małopolskie)
Monachium (Niemcy)
Paryż (Francja)
Historia
Kultura i sztuka
Rok wydania :
copyright 2019
Wydawca :
Kraków : Wydawnictwo Literackie
ISBN :
9788308069738
Opis fizyczny :
1 płyta CD (8 godz. 10 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm
Książka mówiona
LDR     03332cim#a2200685#i#4500
001     0813101747498
003     RAD 015
005     20210918010936.8
007     sd#fsngnnmmned
008     191203s2019####pl#nnnn######|##b#n#pol#c
020     %a 9788308069738
035     %a (PL)b1000000461731
035     %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911287060505606
035     %a 991052602017305066
040     %a LUBL M %c LUBL M %d LUBL M %d KR U %d WA N %e PNN %d RAD 015
045 2   %b d1865 %b d1940
046     %k 2019
080 #   %a 75.071(438)
080 #   %a 929-052(438)"18"
080 #   %a 929-052(438)"19"
100 1   %a Kuźniak, Angelika %d (1974- ). %e Autor
245 1 0 %a Boznańska : %b non finito %h [Książka mówiona] / %c Angelika Kuźniak.
260 #   %a Kraków : %b Wydawnictwo Literackie, %c copyright 2019.
300     %a 1 płyta CD (8 godz. 10 min) : %b zapis cyfrowy, stereo. ; %c 12 cm.
306     %a 081000
336     %a Słowo mówione %b spw %2 rdacontent
337     %a Audio %b c %2 rdamedia
337     %a Komputer %b c %2 rdamedia
338     %a Płyta audio %b sd %2 rdacarrier
380     %a Audiobooki
380     %a Literatura faktu, eseje, publicystyka
388 1   %a 2001-
511 0   %a Czyta Danuta Stenka.
520 8   %a Olga Boznańska. Najwybitniejsza polska malarka przełomu XIX i XX wieku. Obywatelka świata. Kraków ją ograniczał, zafascynowało Monachium, Paryż przyjął do grona artystycznej bohemy. Przez trzydzieści lat malowała w pracowni przy Boulevard Montrparnasse. Ci, którzy przekraczali jej próg, czuli, że przekraczają granice  teraźniejszości. Portrety Boznańskiej intrygowały, niepokoiły, obnażały duszę malowanej osoby. Nie uznawała banalnego piękna. Charakter, emocje, uczucia były dla niej ważniejsze niż uroda modeli. Po Paryżu chodziła w sukni gipiurowej z trenem pełnym falban i plis. Wzbijał się za nią tuman kurzu. Drobna, delikatna, wyglądała jak posąg wyjęty na chwilę z ciemności piramidy. „W chwili, kiedy nie będę mogła malować, powinnam przestać żyć” – mówiła. I dla sztuki była gotowa poświęcić wszystko – miłość, bogactwo, dobrą opinię i święty spokój (opis wydawcy).
538     %a Nagranie w formacie mp3.
600 1 9 %a Boznańska, Olga %d (1865-1940)
648   9 %a 1801-1900
648   9 %a 1901-2000
648   9 %a 1901-1914
648   9 %a 1914-1918
648   9 %a 1918-1939
648   9 %a 1939-1945
650   9 %a Malarze polscy
650   9 %a Malarstwo polskie
650   9 %a Polacy za granicą
651   9 %a Kraków (woj. małopolskie)
651   9 %a Monachium (Niemcy)
651   9 %a Paryż (Francja)
655   9 %a Biografia
658     %a Historia
658     %a Kultura i sztuka
700 1 # %a Stenka, Danuta %d (1961- ) %e Wykonanie
710 2 # %a Wydawnictwo Literackie. %e Wydawca
856 4 # %u https://katalog.bp.radom.pl/integro/site/recorddetail/0813101747498 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a ISBN 978-83-08-06973-8
980     %a 75.071(438) %y Malarze polscy
980     %a 929-052(438)"18" %y Biografie polskie 19 wieku
980     %a 929-052(438)"19" %y Biografie polskie 20 wieku
990     %a # lit. naukowa
999     %b gr_Ewa (14/02/2020) %c gr_Ewa (14/02/2020 ; 000, 020, 040, 080, 300, 337+, 520+, 600, 648, 650, 651, 655, 710, 920, 980+, 990+) %d gr_Ewa (14/02/2020) %c gr_Ewa (14/02/2020 ; 245) %r 2019 

Olga Boznańska. Najwybitniejsza polska malarka przełomu XIX i XX wieku. Obywatelka świata. Kraków ją ograniczał, zafascynowało Monachium, Paryż przyjął do grona artystycznej bohemy. Przez trzydzieści lat malowała w pracowni przy Boulevard Montrparnasse. Ci, którzy przekraczali jej próg, czuli, że przekraczają granice teraźniejszości. Portrety Boznańskiej intrygowały, niepokoiły, obnażały duszę malowanej osoby. Nie uznawała banalnego piękna. Charakter, emocje, uczucia były dla niej ważniejsze niż uroda modeli. Po Paryżu chodziła w sukni gipiurowej z trenem pełnym falban i plis. Wzbijał się za nią tuman kurzu. Drobna, delikatna, wyglądała jak posąg wyjęty na chwilę z ciemności piramidy. „W chwili, kiedy nie będę mogła malować, powinnam przestać żyć” – mówiła. I dla sztuki była gotowa poświęcić wszystko – miłość, bogactwo, dobrą opinię i święty spokój (opis wydawcy).

Lokalizacja:

Położenie:

Agenda:


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
1063KM

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies