Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Boznańska : non finito

Tytuł :
Boznańska : non finito
Autorzy :
Kuźniak, Angelika (1974- )
Temat :
Boznańska, Olga (1865-1940)
Malarze polscy
Malarstwo polskie
Kultura i sztuka
Historia
Rok wydania :
2020
Wydawca :
Kraków : Wydawnictwo Literackie
ISBN :
9788308068083
Opis fizyczny :
347, [4] strony : ilustracje ; 21 cm
Uwagi :
Bibliografia na stronach 317-[331]. Indeks
Książka
LDR     03162cam#a2200493#i#4500
001     0813101856313
003     RAD 015
005     20211109055806.6
008     191108s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020     %a 9788308068083
040     %a RAD 015 %c RAD 015 %e PNN %d RAD 015
045 2   %b d1865 %b d1940
046     %k 2019
080 #   %a 75.071(438)
080 #   %a 929-052(438)"18"
080 #   %a 929-052(438)"19"
100 1   %a Kuźniak, Angelika %d (1974- ). %e Autor
245 1 0 %a Boznańska : %b non finito / %c Angelika Kuźniak.
260 #   %a Kraków : %b Wydawnictwo Literackie, %c 2020.
300     %a 347, [4] strony : %b ilustracje ; %c 21 cm.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Literatura faktu, eseje, publicystyka
388 1   %a 2001-
504     %a Bibliografia na stronach 317-[331]. Indeks.
520 8   %a Olga Boznańska. Najwybitniejsza malarka epoki. Obywatelka świata. Jej portrety intrygowały, niepokoiły, obnażały duszę malowanej osoby. Nie uznawała banalnego piękna. Charakter, emocje, uczucia były dla niej ważniejsze niż uroda modeli. Po Paryżu chodziła w sukni giupiurowej z trenem pełnym falban i plis. Wzbijał się za nią tuman kurzu. Na głowie miała olbrzymi, sinoczarny wał włosów wysoko w kok zaczesanych. Na nim „czarne gniazdo z dżetów i flaneli podpięte wysoko z tyłu kwiatami, spod którego spływały czarne strusie pióra”. Wyglądała jak „posąg wyjęty na chwilę z ciemności piramidy”. Przez trzydzieści lat malowała w pracowni przy Boulevard Montparnasse. Bywali tam m.in. Zofia Stryjeńska, Mela Muter, Wojciech Kossak, Artur Rubinstein. Pojawiała się Maja Berezowska „ze swoimi kochasiami”. W tle kręcił się roller coaster historii: Budowa wieży Eiffla, pierwsza wojna światowa, kryzys gospodarczy, początek drugiej wojny. Mistrzyni biografii, reporterka Angelika Kuźniak przygląda się wybitnej artystce z dociekliwością śledczej. Efektem jest napisany przepięknym językiem przenikliwy, pełen poczucia humoru portret Olgi Boznańskiej. Kobiety genialnej, delikatnej, zmysłowej, świadomej swojego talentu. Niezależnej. Portret artystki, która dla sztuki była w stanie poświęcić wszystko: miłość, dobrą opinię i święty spokój (źródło opisu: http://www.azymut.pl).
600 1 9 %a Boznańska, Olga %d (1865-1940)
648   9 %a 1801-1900
648   9 %a 1901-2000
650   9 %a Malarze polscy
650   9 %a Malarstwo polskie
655   9 %a Biografia
658     %a Kultura i sztuka
658     %a Historia
710 2 # %a Wydawnictwo Literackie. %e Wydawca
856 4 # %u https://katalog.bp.radom.pl/integro/site/recorddetail/0813101856313 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a ISBN 978-83-08-06808-3
980     %a 75.071(438) %y Malarze polscy
980     %a 929-052(438)"18" %y Biografie polskie 19 wieku
980     %a 929-052(438)"19" %y Biografie polskie 20 wieku
990     %a # lit. naukowa
999     %b grzesiek (11/09/2020) %d grzesiek (11/09/2020) %c grzesiek (11/09/2020 ; 008, 040, 250-, 260) %r 2020 

Olga Boznańska. Najwybitniejsza malarka epoki. Obywatelka świata. Jej portrety intrygowały, niepokoiły, obnażały duszę malowanej osoby. Nie uznawała banalnego piękna. Charakter, emocje, uczucia były dla niej ważniejsze niż uroda modeli. Po Paryżu chodziła w sukni giupiurowej z trenem pełnym falban i plis. Wzbijał się za nią tuman kurzu. Na głowie miała olbrzymi, sinoczarny wał włosów wysoko w kok zaczesanych. Na nim „czarne gniazdo z dżetów i flaneli podpięte wysoko z tyłu kwiatami, spod którego spływały czarne strusie pióra”. Wyglądała jak „posąg wyjęty na chwilę z ciemności piramidy”. Przez trzydzieści lat malowała w pracowni przy Boulevard Montparnasse. Bywali tam m.in. Zofia Stryjeńska, Mela Muter, Wojciech Kossak, Artur Rubinstein. Pojawiała się Maja Berezowska „ze swoimi kochasiami”. W tle kręcił się roller coaster historii: Budowa wieży Eiffla, pierwsza wojna światowa, kryzys gospodarczy, początek drugiej wojny. Mistrzyni biografii, reporterka Angelika Kuźniak przygląda się wybitnej artystce z dociekliwością śledczej. Efektem jest napisany przepięknym językiem przenikliwy, pełen poczucia humoru portret Olgi Boznańskiej. Kobiety genialnej, delikatnej, zmysłowej, świadomej swojego talentu. Niezależnej. Portret artystki, która dla sztuki była w stanie poświęcić wszystko: miłość, dobrą opinię i święty spokój (źródło opisu: http://www.azymut.pl).

Lokalizacja:

Położenie:

Agenda:


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
33605

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies