Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej

Tytuł :
Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej
Temat :
Pedagogika porównawcza
Polityka oświatowa
Edukacja i pedagogika
Historia
Polityka, politologia, administracja publiczna
Rok wydania :
2018
Wydawca :
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ISBN :
9788380953918
Opis fizyczny :
193 strony ; 24 cm
Uwagi :
Projekt został sfinansowany dzięki dotacji Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
Bibliografia, netografia przy pracach
Książka
LDR     03292cam#a2200529#i#4500
001     0812901514106
003     RAD 015
005     20211108215337.5
008     180604s2018####pl###########|000#0#pol##
015     %a PB 2018/17886
020     %a 9788380953918
035     %a (OCoLC)1042553213
035     %a b59898690
040     %a WA N %c WA N %e PNN %d RAD 015
045 2   %b d1950 %b d2018
046     %k 2018
080 #   %a 37.014
245 0 0 %a Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej / %c redakcja Renata Nowakowska-Siuta, Katarzyna Dmitruk-Sierocińska.
260 #   %a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2018.
300     %a 193 strony ; %c 24 cm.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Publikacje naukowe
388 1   %a 2001-
504     %a Bibliografia, netografia przy pracach.
520 8   %a Książka jest autorską refleksją pedagogów porównawczych nad edukacyjnymi przemianami dokonującymi się we współczesnym świecie. Świecie niezwykle dynamicznych rotacji, pęknięć społecznych, gwałtownego przyrostu wiedzy i równie intensywnego odwrotu od jej racjonalności. Świecie, w którym płyną dwa przeciwstawne nurty. Pierwszym jest nurt dynamicznej unifikacji – jednakowe lub podobne stały się ubiory i moda, muzyka popularna i programy telewizyjne, architektura wielkich miast i język internetu. Drugi to nurt rosnącego poczucia odmienności i nadawania znaczenia własnej tożsamości, chęci manifestowania swojej odrębności i inności. W tej niejednoznacznej i rozedrganej rzeczywistości ogromną rolę odgrywa wiedza. Ma ona bowiem zadanie porządkowania tego, co chaotyczne i niejasne. Artykuły zgromadzone w niniejszej publikacji wpisują się w klasyczne już rozumienie zadań pedagogiki porównawczej, w którym wychodzi się od zjawisk kształcenia i wychowania usytuowanych w czasie i mających związek ze społeczeństwem, by poprzez skontrastowanie różnych poglądów i wytworów ujawnić leżące u ich podłoża prawidłowości, przyporządkować je na zasadzie dominacji i w ten sposób dojść do autentycznego poznania (źródło opisu: http://www.azymut.pl).
536     %a Projekt został sfinansowany dzięki dotacji Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
648   9 %a 1901-2000
648   9 %a 1945-1989
648   9 %a 1989-2000
648   9 %a 2001-
650   9 %a Pedagogika porównawcza
650   9 %a Polityka oświatowa
655   9 %a Praca zbiorowa
658     %a Edukacja i pedagogika
658     %a Historia
658     %a Polityka, politologia, administracja publiczna
700 1 # %a Nowakowska-Siuta, Renata %d (1970- ). %e Redakcja
700 1 # %a Dmitruk-Sierocińska, Katarzyna. %e Redakcja
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca
856 4 # %u https://katalog.bp.radom.pl/integro/site/recorddetail/0812901514106 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a ISBN 978-83-8095-391-8
980     %a 37.014 %y Polityka oświatowa. Szkoła a życie publiczne
990     %a # lit. pedagogiczna
999     %b grzesiek (17/09/2018) %c anna2 (02/11/2018 ; 000, 040, 920, 980+) %c gr_Boz (22/11/2018 ; 520+) %c krystyna (14/02/2019 ; 990+) %r 2018 

Książka jest autorską refleksją pedagogów porównawczych nad edukacyjnymi przemianami dokonującymi się we współczesnym świecie. Świecie niezwykle dynamicznych rotacji, pęknięć społecznych, gwałtownego przyrostu wiedzy i równie intensywnego odwrotu od jej racjonalności. Świecie, w którym płyną dwa przeciwstawne nurty. Pierwszym jest nurt dynamicznej unifikacji – jednakowe lub podobne stały się ubiory i moda, muzyka popularna i programy telewizyjne, architektura wielkich miast i język internetu. Drugi to nurt rosnącego poczucia odmienności i nadawania znaczenia własnej tożsamości, chęci manifestowania swojej odrębności i inności. W tej niejednoznacznej i rozedrganej rzeczywistości ogromną rolę odgrywa wiedza. Ma ona bowiem zadanie porządkowania tego, co chaotyczne i niejasne. Artykuły zgromadzone w niniejszej publikacji wpisują się w klasyczne już rozumienie zadań pedagogiki porównawczej, w którym wychodzi się od zjawisk kształcenia i wychowania usytuowanych w czasie i mających związek ze społeczeństwem, by poprzez skontrastowanie różnych poglądów i wytworów ujawnić leżące u ich podłoża prawidłowości, przyporządkować je na zasadzie dominacji i w ten sposób dojść do autentycznego poznania (źródło opisu: http://www.azymut.pl).

Lokalizacja:

Położenie:

Agenda:


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
50876
Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
31755
Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
43714
Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
32006
Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
32269

Dokumenty przeznaczone do udostępnienia na miejscu

Dostępność :
dostępna
Numer egzemplarza :
136518

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies