Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej

Tytuł :
Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej
Temat :
Pedagogika porównawcza
Polityka oświatowa
Edukacja i pedagogika
Historia
Polityka, politologia, administracja publiczna
Rok wydania :
2018
Wydawca :
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ISBN :
9788380953918
Opis fizyczny :
193 strony ; 24 cm
Książka

LDR 03292cam#a2200529#i#4500
001 0812901514106
003 RAD 015
005 20190214123643.6
008 180604s2018####pl###########|000#0#pol##
015 %a PB 2018/17886
020 %a 9788380953918
035 %a (OCoLC)1042553213
035 %a b59898690
040 %a WA N %c WA N %e PNN %d RAD 015
045 2 %b d1950 %b d2018
046 %k 2018
080 # %a 37.014
245 0 0 %a Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej / %c redakcja Renata Nowakowska-Siuta, Katarzyna Dmitruk-Sierocińska.
260 # %a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2018.
300 %a 193 strony ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia przy pracach.
520 8 %a Książka jest autorską refleksją pedagogów porównawczych nad edukacyjnymi przemianami dokonującymi się we współczesnym świecie. Świecie niezwykle dynamicznych rotacji, pęknięć społecznych, gwałtownego przyrostu wiedzy i równie intensywnego odwrotu od jej racjonalności. Świecie, w którym płyną dwa przeciwstawne nurty. Pierwszym jest nurt dynamicznej unifikacji – jednakowe lub podobne stały się ubiory i moda, muzyka popularna i programy telewizyjne, architektura wielkich miast i język internetu. Drugi to nurt rosnącego poczucia odmienności i nadawania znaczenia własnej tożsamości, chęci manifestowania swojej odrębności i inności. W tej niejednoznacznej i rozedrganej rzeczywistości ogromną rolę odgrywa wiedza. Ma ona bowiem zadanie porządkowania tego, co chaotyczne i niejasne. Artykuły zgromadzone w niniejszej publikacji wpisują się w klasyczne już rozumienie zadań pedagogiki porównawczej, w którym wychodzi się od zjawisk kształcenia i wychowania usytuowanych w czasie i mających związek ze społeczeństwem, by poprzez skontrastowanie różnych poglądów i wytworów ujawnić leżące u ich podłoża prawidłowości, przyporządkować je na zasadzie dominacji i w ten sposób dojść do autentycznego poznania (źródło opisu: http://www.azymut.pl).
536 %a Projekt został sfinansowany dzięki dotacji Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
648 9 %a 1901-2000
648 9 %a 1945-1989
648 9 %a 1989-2000
648 9 %a 2001-
650 9 %a Pedagogika porównawcza
650 9 %a Polityka oświatowa
655 9 %a Praca zbiorowa
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Historia
658 %a Polityka, politologia, administracja publiczna
700 1 # %a Nowakowska-Siuta, Renata %d (1970- ). %e Redakcja
700 1 # %a Dmitruk-Sierocińska, Katarzyna. %e Redakcja
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca
856 4 # %u https://katalog.bp.radom.pl/integro/site/recorddetail/0812901514106 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8095-391-8
980 %a 37.014 %y Polityka oświatowa. Szkoła a życie publiczne
990 %a # lit. pedagogiczna
999 %b grzesiek (17/09/2018) %c anna2 (02/11/2018 ; 000, 040, 920, 980+) %c gr_Boz (22/11/2018 ; 520+) %c krystyna (14/02/2019 ; 990+) %r 2018

Książka jest autorską refleksją pedagogów porównawczych nad edukacyjnymi przemianami dokonującymi się we współczesnym świecie. Świecie niezwykle dynamicznych rotacji, pęknięć społecznych, gwałtownego przyrostu wiedzy i równie intensywnego odwrotu od jej racjonalności. Świecie, w którym płyną dwa przeciwstawne nurty. Pierwszym jest nurt dynamicznej unifikacji – jednakowe lub podobne stały się ubiory i moda, muzyka popularna i programy telewizyjne, architektura wielkich miast i język internetu. Drugi to nurt rosnącego poczucia odmienności i nadawania znaczenia własnej tożsamości, chęci manifestowania swojej odrębności i inności. W tej niejednoznacznej i rozedrganej rzeczywistości ogromną rolę odgrywa wiedza. Ma ona bowiem zadanie porządkowania tego, co chaotyczne i niejasne. Artykuły zgromadzone w niniejszej publikacji wpisują się w klasyczne już rozumienie zadań pedagogiki porównawczej, w którym wychodzi się od zjawisk kształcenia i wychowania usytuowanych w czasie i mających związek ze społeczeństwem, by poprzez skontrastowanie różnych poglądów i wytworów ujawnić leżące u ich podłoża prawidłowości, przyporządkować je na zasadzie dominacji i w ten sposób dojść do autentycznego poznania (źródło opisu: http://www.azymut.pl).

 Informacja

Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Sygnatura :
F2Wyp 50876
Sygnatura :
F4Wyp 31755
Sygnatura :
F7Wyp 43714
Sygnatura :
F9Wyp 32006
Sygnatura :
F9Wyp 32269

Dokumenty przeznaczone do udostępnienia na miejscu

Sygnatura :
BGCzy 136518

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies