Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Imperium Osmańskie, 1300-1650

Tytuł :
Imperium Osmańskie, 1300-1650
Autorzy :
Imber, Colin
Temat :
Imperium Osmańskie
Historia
Rok wydania :
2018
Wydawca :
Kraków : Wydawnictwo Astra
ISBN :
9788365280435
Opis fizyczny :
463 strony : ilustracje ; 25 cm
Książka

LDR 03239nam#a2200517#i#4500
001 0812901548564
003 RAD 015
005 20190104200441.2
008 181211s2018####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788365280435
035 %a 1282906086566
040 %a BYDG M %b pol %e PNN %c BYDG M %d BYDG M %d RAD 015
041 1 # %a pol %h eng
045 2 %b d1300 %b d1650
046 %k 2002
080 # %a 94(560)
100 1 %a Imber, Colin. %e Autor
240 1 0 %a Ottoman Empire, 1300-1650 %l (pol.)
245 1 0 %a Imperium Osmańskie, 1300-1650 / %c Colin Imber ; przekład: Patrycja Zarawska, [Piotr Wróbel (rozdział Podatki)].
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Wydawnictwo Astra, %c 2018.
300 %a 463 strony : %b ilustracje ; %c 25 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
500 %a Tytuł oryginału: The Ottoman Empire, 1300-1650 : the structure of power, 2002.
504 %a "Cytowane źródła" i bibliografia na stronach 441-455. Indeks.
520 8 %a W 1650 roku Imperium Osmańskie zajmowało rozległe tereny w Europie, Azji i Afryce. Imperium Osmańskie nie było państwem wyłącznie islamskim ani też wyłącznie tureckim. Było to raczej imperium dynastyczne, w którym jedyna lojalność obowiązująca wszystkich mieszkańców polegała na poddaństwie wobec sułtana. Od poddanych niepiastujących żadnego urzędu wymagano jedynie, żeby się nie buntowali i płacili podatki – w gotówce, naturze lub usługach. Nawet one zresztą podlegały negocjacjom. Ostatecznie to sułtan utrzymywał imperium w jedności, a nie religia, względy etniczne czy inna tożsamość. Sułtan – na pierwszy rzut oka – miał nieograniczoną władzę. Był zarówno przywódcą politycznym, jak i wojskowym w czasie wojny. Każdy człowiek piastujący w państwie urząd zajmował to stanowisko z nadania władcy, co zobowiązywało go osobiście do służenia sułtanowi. Ten zaś każdego mógł wedle swej woli awansować, odwołać ze stanowiska albo nakazać jego egzekucję. Sułtan był zatem w swoim kraju wszechmogący, dlatego zwyczajowo od czasów Machiavellego porównuje się osmański absolutyzm z pozycją monarchów europejskich, których władzę do pewnego stopnia ograniczały przywileje szlachty. Ten tradycyjny obraz jest jednak nadmiernie uproszczony(źródło opisu: http://www.azymut.pl).
648 9 %a 1301-1400
648 9 %a 1401-1500
648 9 %a 1501-1600
648 9 %a 1601-1700
651 9 %a Imperium Osmańskie
655 9 %a Opracowanie
658 %a Historia
700 1 # %a Zarawska, Patrycja %d (1970- ). %e Tłumaczenie
700 1 # %a Wróbel, Piotr %d (1965- ). %e Tłumaczenie
710 2 # %a Wydawnictwo Astra (Kraków). %e Wydawca
856 4 # %u https://katalog.bp.radom.pl/integro/site/recorddetail/0812901548564 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-65280-43-5
980 %a 94(560) %y Historia Turcji
990 %a # lit. naukowa
999 %b gr_Boz (11/12/2018) %c gr_Boz (11/12/2018 ; 000-, 000+, 008-, 008+, 020, 040, 080, 520+, 710, 920, 980+, 990+) %r 2018

W 1650 roku Imperium Osmańskie zajmowało rozległe tereny w Europie, Azji i Afryce. Imperium Osmańskie nie było państwem wyłącznie islamskim ani też wyłącznie tureckim. Było to raczej imperium dynastyczne, w którym jedyna lojalność obowiązująca wszystkich mieszkańców polegała na poddaństwie wobec sułtana. Od poddanych niepiastujących żadnego urzędu wymagano jedynie, żeby się nie buntowali i płacili podatki – w gotówce, naturze lub usługach. Nawet one zresztą podlegały negocjacjom. Ostatecznie to sułtan utrzymywał imperium w jedności, a nie religia, względy etniczne czy inna tożsamość. Sułtan – na pierwszy rzut oka – miał nieograniczoną władzę. Był zarówno przywódcą politycznym, jak i wojskowym w czasie wojny. Każdy człowiek piastujący w państwie urząd zajmował to stanowisko z nadania władcy, co zobowiązywało go osobiście do służenia sułtanowi. Ten zaś każdego mógł wedle swej woli awansować, odwołać ze stanowiska albo nakazać jego egzekucję. Sułtan był zatem w swoim kraju wszechmogący, dlatego zwyczajowo od czasów Machiavellego porównuje się osmański absolutyzm z pozycją monarchów europejskich, których władzę do pewnego stopnia ograniczały przywileje szlachty. Ten tradycyjny obraz jest jednak nadmiernie uproszczony(źródło opisu: http://www.azymut.pl).

 Informacja

Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Sygnatura :
BGWyp 136975

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies